rimut

  • ۰
  • ۰

ایران استخدام: سایت ایران استخدام در این صفحه اطلاعات مفیدی در رابطه با “معرفی شغل سرآشپز و آشپز” خدمت آن دسته از عزیزان علامند به این شغل ارائه نموده است، امید است مورد پسند شما واقع شود.

توجه! کاربران گرامی، مجموعه مباحث آشنایی با رشته های شغلی و تحصیلی در سایت ایران استخدام جهت آشنایی کلی با مباحث کلی و پیرامون هر رشته شغلی و یا تحصیلی توسط گروه نویسندگان ایران استخدام تهیه، تنظیم و ارسال میگردند. به خاطر داشته باشیم که وظایف شغلی و شرایط احراز و تعاریف مختلف به کار برده شده در این مباحث میتواند به صورت نسبی از سازمانی به سازمان دیگر و از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد.

عنوان شغل: سرآشپز و آشپز


توضیحات شغل

هدایت تدارک، ادویه زنی، و تهیه سالاد، سوپ، ماهی، غذاهای گوشتی، سبزیجات، دسر، یا سایر غذاها. ممکن است منو ها را طراحی یا غذاها را قیمت گذاری نماید. سفارش اقلام مواد لازم، و ثبت سوابق و حساب ها. می تواند در آشپزی مشارکت نماید.


 


دانش ها :


تولیدو پردازش : دانش مواد خام، فرآیندهای تولیدی، کنترل کیفیت، هزینه ها و سایر تکنیک ها برای حداکثرسازی ساخت و توزیع کالاهای موثر


نظارت و مدیریت : شامل دانش کسب و کار و مدیریت اصول مرتبط با برنامه ریزی راهبردی، تخصیص منابع، مدلسازی منابع انسانی، فنون رهبری، تکنیک ها و شیوه های تولید و هماهنگ سازی افراد و منابع است.


خدمات مشتریان و پرسنل : دانش اصول و فرایندهای خدمت رسانی به مشتریان و پرسنل؛ شامل ارزیابی و سنجش نیاز مشتری، شناخت و بکارگیری استانداردهای کیفیت – در خدمات و ارزیابی رضایت مشتری.


تولید مواد غذایی : دانش فنون و تجهیزات کشت گیاهان، و پرورش و برداشت محصول غذایی (اعم از گیاهی و حیوانی)؛ مشتمل بر فنون ذخیره سازی و تبدیل محصولات غذایی.


آموزش و تعلیم : آموزش و تعلیم. دانش اصول و روشهای برنامه ریزی درسی و طراحی دوره های تعلیمی، تدریس و راهنمایی افراد و گروهها و نیز سنجش اثربخشی آموزشها


 


مهارت ها :


دیده بانی و پایش : پایش و سنجش کارآیی شخصی، دیگران یا سازمانها برای بهبود یا اتخاذ اقدامات اصلاحی


تفکر انتقادی : استفاده از منطق و استدلال برای شناخت نقاط ضعف و قوت راهکارهای جایگزین یا رویکردهای مطرح شده در مواجهه با مسائل


مدیریت زمان : مدیریت زمان خود و دیگران


مهارت مدیریت منابع انسانی : توانایی برانگیزش افراد، توسعه نیروها و هدایت آنها در کارها و نیز تشخیص بهترین افراد مناسب برای تصدی شغل ها


داروی و تصمیم سازی : در نظر گرفتن هزینه ها و فواید اقدامات بالقوه برای برگزیدن مناسب ترین آنها


گوش دادن فعالانه : توجه کامل به آنچه که مردم می گویند، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، پرسیدن سوالات مناسب، قطع نکردن سخن دیگران در زمان نامناسب.


 


توانمندی ها :


بیان شفاهی : توانایی انتقال اطلاعات و نظرات در گفتگوها به گونه ای که دیگران بتوانند آنها را درک کنند.


درک شفاهی : توانایی شنیدن و فهم اطلاعات و نظرات گوینده از خلال واژه ها و جملات


شمّ مسأله یابی : توانایی کشف وجود اشکال؛ این توانایی مستلزم حل مسأله نیست، بلکه تنها کشف وجود مشکل است.


منظم سازی اطلاعات : توانایی چیدن به اشیا و یا کارها با ترتیب یا الگوی خاصی، مطابق با قاعده یا قواعد خاصی ( مثال: الگوهای عددی، حرفی، واژگانی، تصویری و یا ریاضی)


استدلال قیاسی یا استنتاجی : توانایی بهره گیری از قواعد کلی جهت یافتن جواب های معقول برای مسایل خاص.


استدلال استقرایی : توانایی ترکیب اجزا یا اطلاعات متفاوت برای ایجاد قواعد یا نتایج عمومی (از جمله ربط دادن اتفاقات در ظاهر بی ربط)


 


فعالیتهای حرفه :


تفکر خلاق : توسعه، طراحی یا خلق کاربری های جدید، ایده ها، ارتباطات، سیستم ها یا محصولات مشتمل بر مشارکت های هنرمندانه


تصمیم گیری و حل مسائل : تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج جهت گزینش بهترین راهکار و حل مسائل


هماهنگ سازی کارها و فعالیت های دیگران : درخواست از اعضای یک گروه برای همکاری با یکدیگر جهت تکمیل و به انجام رساندن وظایفشان.


ایجاد و حفظ ارتباطات بین پرسنلی : توسعه و گسترش ارتباطات کاری سازنده و همکوشانه با دیگران و حفظ این ارتباطات در طی زمان


حل اختلافات، گفتگو و مذاکره با دیگران : به اجرا گذاشتن شکایات و دادخواهی ها، فرونشاندن مناقشه ها، حل و فصل شکایت ها


بازرسی و آزمایش تجهیزات، سازه ها یا مواد : بازرسی و آزمایش تجهیزات، سازه ها یا مواد برای شناسایی علل ایجاد خطاها و نواقص یا اشکالات دیگر

منبع:/iranestekhdam

  • ۹۸/۰۳/۲۲
  • rimut rim

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی